torstai 23. kesäkuuta 2011

Juhannusmekko

Tänä vuonna juhannusmekkoni on harmaa-musta-raidallinen. Tai oikeastaan se on hihaton tunika. Ajatuksissani olen tuo raitavaate ylläni ja vietän juhannusaattoa perheeni kanssa. Ihan pelkästään sillä en pärjää, koska säätiedotus on luvannut iloksemme trombeja. Kenties lisään asuun neuletakin ja housut, en tiedä vielä.

Yleensäkin on harvinaista, että minulla on etukäteen näkemys siitä, mitä puen vaikkapa huomenna päälleni. Ajalla ennen Putiikki-uraani ihailin työkaveria, joka kertoi iltaisin valitsevansa seuraavan päivän vaatteet ja laittavansa ne valmiiksi silitystä myöten,  jotta seuraava aamu olisi mahdollisimman vaivaton. Tuohon aikaan kollegani esimerkillinen käyttäytymismalli oli minulle täysin mahdoton käsittää tai toteuttaa, koska en mitenkään voinut itse tietää, millä mielialalla olen seuraavana aamuna ja mitä näin ollen puen.

Mielialapukeutuja olen vieläkin, mutta onneksi jollakin tavalla tyylini löytänyt ja mieleltäni tasoittunut, joten voin nykyään jopa suunnitella tulevaa pukeutumistani. Enemmän suunnittelun esteenä nykyään taitaa olla ajanpuute ja muut aktiviteetit. Ex-työtoverini toimintamalleja toteutan kyllä siinä mielessä, että puettavat vaatteet ovat töihin lähdettäessä helposti löydettävissä ja kohtuullisen huollettuja; kerrassaan toimiva rakennuspalikka arkipäivien aamusäpinöissä.

Hyvää juhannusta, pukeutukaa mielialaan sopivasti sekä lämpimästi!

1 kommentti: